Jak změnit jízdenku na vlak?

Úprava železniční jízdenky

Úpravu údajů na železniční jízence je možné provést několika způsoby:

  • Osobní návštěvou pokladny ČD s jízdencem a platným průkazem totožnosti. Za malý poplatek (v závislosti na aktuálním ceníku) provede pracovník potřebné úpravy.
  • Kontaktováním průvodčího vlaku před jeho odjezdem. Osobní údaje budou opraveny na speciálním terminálu. Je nutné počítat s poplatkem za tuto službu, který se v případě výměny či vrácení jízdenky nevrací.
  • Vyřízením vrácení jízdenky s chybami a následným zakoupením nové jízdenky s korektními údaji.

Doplňující informace:

  • Změna data a času odjezdu je možná pouze v případě dostupnosti volných míst.
  • Změna údajů cestujícího (jméno a příjmení, apod.) může být provedena pouze s předložením dokumentů prokazujících totožnost.
  • Při úpravě údajů na terminálu průvodčího se účtuje poplatek, který není vracen při výměně nebo vrácení jízdenky.

Jak přeregistrovat jízdenku ČD v aplikaci?

Pro přeregistraci jízdenky v aplikaci si nainstalujte nejnovější verzi aplikace „ČD pro cestující“.

  • V podrobnostech objednávky klikněte na „Přeregistrovat jízdenku“.
  • Vyberte nový vlak s odjezdem v průběhu následujících 24 hodin.

Je možné si vlaku vyměnit místa?

Podle pravidel Ministerstva dopravy je výměna míst ve vlaku zakázána. Jízda na horní a dolní posteli má různou cenu, proto takové jednání není povoleno.

  • Není dovoleno cestování nepovolaných osob na místech, která jsou uhrazena cestujícími.

Je možné sedět na dolní posteli, když mám horní?

Podle Předpisů pro přepravu cestujících, zavazadel a kusových zásilek na federální železniční dopravě je místo cestujícího určeno číslem jízdenky.

Cestující s dolní postelí má tedy prioritní právo na ni. Cestující s horní postelí může dolní postel využít pouze se souhlasem spolucestujícího. V případě sporu je nutné obrátit se na průvodčího vozu.

Je třeba poznamenat, že existují znevýhodněné kategorie cestujících, kteří mají právo na dolní postel bez souhlasu spolucestujícího:

  • Osoby s I. stupněm invalidity
  • Cestující s dětmi do 5 let věku
  • Těhotné ženy
  • Cestující starší 70 let

Která místa ve vlaku je lepší si nevybírat?

Vyhněte se 3. a 6. oddílu se skrytými nouzovými východy, kde jsou okna zablokována.

Nepřebírejte místa 9–12, 21–24, 43, 44, 49, 50, umístěná v blízkosti nouzových východů, kde je dusno kvůli nedostatku větrání.

Je možné změnit místo po online registraci?

Zakoupení služby Online registrace poskytuje nejlepší dostupná místa v letadle podle vašich preferencí uvedených při rezervaci letenky.

Pokud je nutné změnit přidělená místa, můžete:

  • Kontaktovat leteckou společnost telefonicky nebo prostřednictvím kontaktního formuláře na jejích webových stránkách;
  • Provést změnu sami na stránce objednávky;
  • Kontaktovat pokladnu letiště (pokud je tato možnost k dispozici).

Upozorňujeme, že změna míst může vést k dodatečné platbě, zejména při výběru míst s lepšími vlastnostmi (např. místa s větším prostorem pro nohy, u okénka apod.).

Je možné provést změnu v letence?

Možnost úpravy letenky

Pro provedení změn v letence je nutné brát v úvahu následující ustanovení:

  • Doporučuje se požádat o změnu nejpozději tři dny před odletem přes webové stránky dopravce nebo autorizované agentury pro prodej letenek.
  • Méně než 24 hodin před odletem je možné změny provést na letišti odletu před koncem registrace na let.

Vezměte prosím na vědomí, že možnost provedení změn závisí na pravidlech tarifu a datu vydání letenky. Podrobnější informace o podmínkách a omezeních naleznete na webových stránkách dopravce nebo u prodejce letenek.

Při provádění změn se může účtovat poplatek za přeregistraci v závislosti na pravidlech tarifu a zásadách dopravce.

Je možné v aplikaci ČD vyměnit jízdenku?

Přejděte do sekce „Mé objednávky“ v osobním účtu. Klikněte na „Požádat o stav jízdenek“. Klikněte na „Vyřídit vrácení“.

Co znamená přeregistrovat jízdenku na webu ČD?

Přeregistrování jízdenek na webu ČD – je proces, který umožňuje vrátit starou jízdenku a zakoupit novou.

Vlastnosti přeregistrování na webu ČD:

  • Je možné přeregistrovat jízdenky zakoupené online.
  • Pouze jízdenky z a do České republiky, prodané v České republice, podléhají přeregistraci.
  • Za tuto operaci se účtuje poplatek.

Co dělat, když mě někdo požádá o výměnu míst ve vlaku?

Ve vlaku je VAŠE místo chráněno vaší jízdence.

Pokud na výměně trvají, připomínejte vzájemný souhlas.

V případě agresivního chování zavolejte průvodčího.

Komu patří stolek ve vlaku?

Pokud máte zakoupenou jízdenku na horní postel, ale chcete si dát zavazadlo dolů, můžete o to požádat cestujícího na dolní posteli. Ten však má právo vám odmítnout. Stolek v kupé se považuje za společný pro všechny cestující, takže na něm mohou nechávat věci nebo jíst všichni, kdo mají zakoupenou jízdenku do daného kupé.

Která jsou nejhorší místa v plackartě?

V plackartě jsou nejlepší místa z hlediska cestujících – prostřední část vozu nebo v její blízkosti. Za nejhorší se považují místa u toalet, na bočních policích a v prvním kupé.

Scroll to Top