Úprava železniční jízdenky
Úpravu údajů na železniční jízence je možné provést několika způsoby:
- Osobní návštěvou pokladny ČD s jízdencem a platným průkazem totožnosti. Za malý poplatek (v závislosti na aktuálním ceníku) provede pracovník potřebné úpravy.
- Kontaktováním průvodčího vlaku před jeho odjezdem. Osobní údaje budou opraveny na speciálním terminálu. Je nutné počítat s poplatkem za tuto službu, který se v případě výměny či vrácení jízdenky nevrací.
- Vyřízením vrácení jízdenky s chybami a následným zakoupením nové jízdenky s korektními údaji.
Doplňující informace:
- Změna data a času odjezdu je možná pouze v případě dostupnosti volných míst.
- Změna údajů cestujícího (jméno a příjmení, apod.) může být provedena pouze s předložením dokumentů prokazujících totožnost.
- Při úpravě údajů na terminálu průvodčího se účtuje poplatek, který není vracen při výměně nebo vrácení jízdenky.
Jak přeregistrovat jízdenku ČD v aplikaci?
Pro přeregistraci jízdenky v aplikaci si nainstalujte nejnovější verzi aplikace „ČD pro cestující“.
- V podrobnostech objednávky klikněte na „Přeregistrovat jízdenku“.
- Vyberte nový vlak s odjezdem v průběhu následujících 24 hodin.
Je možné si vlaku vyměnit místa?
Podle pravidel Ministerstva dopravy je výměna míst ve vlaku zakázána. Jízda na horní a dolní posteli má různou cenu, proto takové jednání není povoleno.
- Není dovoleno cestování nepovolaných osob na místech, která jsou uhrazena cestujícími.
Je možné sedět na dolní posteli, když mám horní?
Podle Předpisů pro přepravu cestujících, zavazadel a kusových zásilek na federální železniční dopravě je místo cestujícího určeno číslem jízdenky.
Cestující s dolní postelí má tedy prioritní právo na ni. Cestující s horní postelí může dolní postel využít pouze se souhlasem spolucestujícího. V případě sporu je nutné obrátit se na průvodčího vozu.
Je třeba poznamenat, že existují znevýhodněné kategorie cestujících, kteří mají právo na dolní postel bez souhlasu spolucestujícího:
- Osoby s I. stupněm invalidity
- Cestující s dětmi do 5 let věku
- Těhotné ženy
- Cestující starší 70 let
Která místa ve vlaku je lepší si nevybírat?
Vyhněte se 3. a 6. oddílu se skrytými nouzovými východy, kde jsou okna zablokována.
Nepřebírejte místa 9–12, 21–24, 43, 44, 49, 50, umístěná v blízkosti nouzových východů, kde je dusno kvůli nedostatku větrání.
Je možné změnit místo po online registraci?
Zakoupení služby Online registrace poskytuje nejlepší dostupná místa v letadle podle vašich preferencí uvedených při rezervaci letenky.
Pokud je nutné změnit přidělená místa, můžete:
- Kontaktovat leteckou společnost telefonicky nebo prostřednictvím kontaktního formuláře na jejích webových stránkách;
- Provést změnu sami na stránce objednávky;
- Kontaktovat pokladnu letiště (pokud je tato možnost k dispozici).
Upozorňujeme, že změna míst může vést k dodatečné platbě, zejména při výběru míst s lepšími vlastnostmi (např. místa s větším prostorem pro nohy, u okénka apod.).
Je možné provést změnu v letence?
Možnost úpravy letenky
Pro provedení změn v letence je nutné brát v úvahu následující ustanovení:
- Doporučuje se požádat o změnu nejpozději tři dny před odletem přes webové stránky dopravce nebo autorizované agentury pro prodej letenek.
- Méně než 24 hodin před odletem je možné změny provést na letišti odletu před koncem registrace na let.
Vezměte prosím na vědomí, že možnost provedení změn závisí na pravidlech tarifu a datu vydání letenky. Podrobnější informace o podmínkách a omezeních naleznete na webových stránkách dopravce nebo u prodejce letenek.
Při provádění změn se může účtovat poplatek za přeregistraci v závislosti na pravidlech tarifu a zásadách dopravce.
Je možné v aplikaci ČD vyměnit jízdenku?
Přejděte do sekce „Mé objednávky“ v osobním účtu. Klikněte na „Požádat o stav jízdenek“. Klikněte na „Vyřídit vrácení“.
Co znamená přeregistrovat jízdenku na webu ČD?
Přeregistrování jízdenek na webu ČD – je proces, který umožňuje vrátit starou jízdenku a zakoupit novou.
Vlastnosti přeregistrování na webu ČD:
- Je možné přeregistrovat jízdenky zakoupené online.
- Pouze jízdenky z a do České republiky, prodané v České republice, podléhají přeregistraci.
- Za tuto operaci se účtuje poplatek.
Co dělat, když mě někdo požádá o výměnu míst ve vlaku?
Ve vlaku je VAŠE místo chráněno vaší jízdence.
Pokud na výměně trvají, připomínejte vzájemný souhlas.
V případě agresivního chování zavolejte průvodčího.
Komu patří stolek ve vlaku?
Pokud máte zakoupenou jízdenku na horní postel, ale chcete si dát zavazadlo dolů, můžete o to požádat cestujícího na dolní posteli. Ten však má právo vám odmítnout. Stolek v kupé se považuje za společný pro všechny cestující, takže na něm mohou nechávat věci nebo jíst všichni, kdo mají zakoupenou jízdenku do daného kupé.
Která jsou nejhorší místa v plackartě?
V plackartě jsou nejlepší místa z hlediska cestujících – prostřední část vozu nebo v její blízkosti. Za nejhorší se považují místa u toalet, na bočních policích a v prvním kupé.