Jaké informace jsou uvedeny na palubní vstupence?

Nástupní karta – důležitý dokument poskytující veškeré informace o letu a nástupu na palubu letadla. Obsahuje klíčové údaje nezbytné pro hladký průběh cesty.

Nástupní karta vždy obsahuje následující informace:

  • Příjmení cestujícího – přesné a úplné příjmení, jak je uvedeno v cestovním dokladu.
  • Název letecké společnosti – včetně zkráceného kódu IATA (např. ČSA – OK).
  • Číslo letu – včetně dvojciferného kódu letecké společnosti (např. OK123).
  • Datum odletu – včetně dne, měsíce a roku.
  • Trasa letu – včetně všech mezipřistání.
  • Číslo sedadla – na palubě letadla.
  • Číslo brány (Gate) – pro nástup na palubu.
  • Plánovaný čas odletu – dle letové řádu.
  • Čas ukončení nástupu – do letadla.

Kromě těchto základních informací může nástupní karta obsahovat i další doplňkové údaje, jako například:

  • Hmotnost a rozměry zavazadel – pro odbavená zavazadla.
  • Třída služeb – ekonomická, business, první třída atd.
  • Cílové místo – konečná destinace letu.
  • Plánovaný čas příletu – do cílového místa.
  • Telefonní číslo letecké společnosti – pro případné dotazy či problémy.
  • Číslo letu zpátečního letu – v případě zpáteční letenky.

Nástupní karta je nezbytným dokumentem pro odbavení na letu a nástup na palubu letadla. Její ztráta může způsobit značné komplikace.

Kde na nástupní kartě najdu číslo brány?

Informace o bráně a odletové zóně

  • Po absolvování bezpečnostní kontroly se cestující dostane do odletové zóny.
  • Pro včasný nástup na palubu je nezbytné najít správnou bránu (Gate).
  • Číslo brány je obvykle uvedeno na nástupní kartě, často v blízkosti čísla letu a času nástupu.
  • Čísla bran jsou obvykle označena písmeny a číslicemi, například: F26.
  • V blízkosti čísla brány se může nacházet i číslo přepážky pro odbavení (Check-in counter).

Užitečné rady:

  • Doporučuje se dorazit na letiště minimálně dvě hodiny před plánovaným odletem, abyste měli dostatek času na odbavení a bezpečnostní kontrolu.
  • Čísla bran se mohou měnit v závislosti na okolnostech, proto doporučujeme kontrolovat aktuální informace o vašem letu na informačních tabulích na letišti.
  • Na některých letištích se používají různé odletové zóny a brány pro vnitrostátní a mezinárodní lety, proto je nutné se ujistit, že se nacházíte ve správné zóně.
  • Pokud nemůžete najít svou bránu, požádejte o pomoc pracovníky letiště.

Kde na nástupní kartě najdu její číslo?

Číslo nástupní karty obvykle není samostatně vyznačeno. Místo toho je na kartě uveden třináctimístný číslo letenky, který slouží pro identifikaci rezervace.

  • Číslo letenky je často rozděleno pomlčkou.
  • Číslo letenky naleznete také na samotné letence, kterou jste obdrželi při koupi.

Kde na nástupní kartě je uvedeno číslo letenky?

Číslo letenky, skládající se z 13 číslic, je umístěno obvykle v dolní části nástupní karty, často v blízkosti identifikačního čísla letecké společnosti.

Jak zjistit číslo brány?

Číslo brány (Gate) získáte po předložení cestovního dokladu při odbavení na letišti. Po dokončení odbavení vám bude vydána nástupní karta, na níž bude uvedena tato informace:

  • Číslo brány (Gate) pro nástup na palubu.
  • Čas ukončení nástupu na palubu.
  • Číslo vašeho sedadla v letadle.

Trasa letu (itinerář) není pro odbavení nutný.

Doplňující užitečné informace:

  • Pravidelně kontrolujte číslo brány na informačních tabulích nebo u pracovníků letiště, jelikož se může změnit.
  • Přijďte na letiště s dostatečným předstihem, abyste měli dostatek času na odbavení, cestu k bráně a nástup do letadla.
  • Se seznamte s pravidly letecké společnosti ohledně velikosti a počtu odbavovaných zavazadel a omezení pro příruční zavazadla.

Kde získat číslo letenky pro odbavení?

Pro online odbavení budete potřebovat číslo letenky nebo kód rezervace (PNR) a příjmení.

Číslo letenky nebo kód rezervace naleznete:

  • V itineráři (potvrzení rezervace), který byl zaslán na vaši e-mailovou adresu po koupi letenky.
  • Na webových stránkách letecké společnosti po zadání vašeho příjmení a kódu rezervace.
  • Na letišti u přepážky letecké společnosti.

Užitečné informace:

  • Online odbavení je obvykle možné 24 až 48 hodin před odletem.
  • Během online odbavení si můžete vybrat sedadlo v letadle a vytisknout si nástupní kartu.
  • Pokud se vám online odbavení nepodaří, můžete se odbavit přímo na letišti.

Doplňující informace:

  • Kód rezervace (PNR) – jedinečný kód, který se přiřadí každé rezervaci letenky.
  • Číslo elektronické letenky – jedinečný třináctimístný kód pro každou elektronickou letenku.
  • Itinerář – dokument obsahující informace o vaší rezervaci, včetně čísla letenky, kódu rezervace, data a času odletu, čísla letu atd.

Jak cestovat s mobilní nástupní kartou?

Cestujte bez stresu s mobilní nástupní kartou:

  • Uložení nástupní karty do vašeho mobilního telefonu umožňuje urychlit předodletové procedury.
  • Po příjezdu na letiště jděte přímo k bráně a předložte svůj cestovní doklad.

Je možné ukázat nástupní kartu z telefonu?

Používání mobilní nástupní karty: Na některých letištích je v zóně předodletové kontroly a nástupu na let možné spolu s tištěnou nástupní kartou předložit QR kód mobilní nástupní karty pro načtení na speciálním zařízení.

Je nutné vytisknout nástupní kartu při online odbavení?

Elektronická nástupní karta – pohodlně a rychle!

  • Po online odbavení obdržíte nástupní kartu e-mailem nebo SMS.
  • Nástupní kartu si můžete vytisknout sami před odletem nebo na letišti.
  • Můžete si nástupní kartu uložit do telefonu a předložit ji na odbavovací přepážce nebo u brány.

Scroll to Top