Je dovoleno zvát hosty na hotelový pokoj?

Ano, ve většině hotelů je možné přijmout návštěvu, včetně našeho hotelu. Je však nutné předem ověřit vnitřní řád – ten stanovuje vedení hotelu a často se liší mezi jednotlivými ubytovacími zařízeními. Před příchodem návštěvy doporučujeme kontaktovat recepci a informovat se o platných pravidlech.

Jak zjistit seznam ubytovaných osob v hotelu?

V souladu s platnou legislativou je ubytovací zařízení povinno poskytnout níže uvedené dokumenty příslušným úředním osobám:

  • Kniha hostí (zápis o příjezdu a odjezdu)
  • Kartotéka registrace cizinců

Poskytnutí těchto dokumentů je nezbytné pro:

  • Kontrolu ze strany zaměstnanců Úřadu pro azylovou a migrační politiku (dále jen ÚAM)
  • Žádost o informace od příslušného obvodního oddělení policie

Zaměstnanci těchto úřadů mají zákonné právo seznámit se seznamem ubytovaných osob. Je důležité zdůraznit, že poskytnutí informací třetím stranám, které nemají zákonné oprávnění, je v rozporu se zákonem o ochraně osobních údajů a je přísně zakázáno.

Užitečné informace: * Do knihy hostí se zapisují údaje o všech osobách, které přijely a odjely z hotelu, včetně cizinců. * Kartotéka registrace cizinců obsahuje informace o všech cizincích ubytovaných v hotelu. Tyto informace jsou chráněny zákonem o ochraně osobních údajů.

Je nutné registrovat hosty v hotelu?

Pro samotné hosty hrozí za neregistraci administrativní sankce ve formě pokuty. Přesná výše pokuty se liší v závislosti na konkrétních okolnostech a může se značně lišit dle platné legislativy. Nicméně, pro hosty s trvalým pobytem ve stejném regionu není krátkodobá registrace v hotelu nutná, pokud doba jejich pobytu nepřesahuje 90 dní. Tento fakt je však vhodné ověřit u příslušných úřadů a samotného hotelu.

Jaké informace by měl host obdržet při ubytování v hotelu?

Při ubytování v hotelu by měl host obdržet následující informace:

  • Vnitřní řád hotelu;
  • Kontaktní údaje hotelu: telefonní číslo, e-mailová adresa, webová adresa;
  • Provozní dobu recepce;
  • Politiku hotelu ohledně kouření, domácích zvířat a dalších omezení;
  • Postup užívání služeb hotelu (např. jak objednat pokojovou službu, jak se registrovat do fitness centra nebo wellness centra);
  • Informace o místních památkách, restauracích a obchodech;
  • Základní informace o dostupných turistických trasách a možnostech dopravy;
  • Telefonní číslo pro okamžitý kontakt v případě jakýchkoli problémů nebo požadavků;
  • Informace o dostupných platebních metodách;

Co by mělo být v každém hotelovém pokoji?

Vybavení hotelových pokojů pro pohodlí hostů by mělo zahrnovat:

  • Základní vybavení: nábytek (postel, noční stolky, skříň, stůl s židlemi), klimatizace, TV, Wi-Fi, telefon
  • Technické vybavení: lednice, trezor, minibar (není vždy nutný), systém ovládání osvětlení a klimatizace
  • Hygienické potřeby: základní sada nádobí (hrnečky, talíře, příbory), ručníky, mýdlo, šampon, sprchový gel

Jaké důsledky má neregistrování hosta v hotelu?

Neregistrovaní hosté v hotelech: důsledky a odpovědnost

Nepředložení údajů příslušnému úřadu o příjezdu zahraničních a domácích občanů do hotelu je administrativním deliktem a vede k pokutě pro ubytovací zařízení. Výše pokuty se řídí dle platné legislativy a může být značná.

Pro právnické osoby:

  • Za nepředložení údajů o zahraničních občanech: výše pokuty je stanovena dle platné legislativy a může být velmi vysoká.
  • Za nepředložení údajů o občanech České republiky: výše pokuty je stanovena dle platné legislativy a může být velmi vysoká.

Registrace hostů v hotelu má navíc tyto výhody:

  • Napomáhá zajistit bezpečnost hostů a personálu, jelikož hotely jsou povinny poskytovat informace o hostech orgánům činným v trestním řízení v případě potřeby.
  • Umožňuje hotelu sledovat obsazenost a efektivněji využívat pokoje.
  • Pomáhá zlepšit kvalitu služeb zákazníkům, protože registrace umožňuje hotelu lépe pochopit potřeby hostů a personalizovat jejich pobyt.

Registrace hostů v hotelu je tedy nejen zákonným požadavkem, ale také výhodnou praxí, která pomáhá zvýšit bezpečnost, efektivitu a kvalitu služeb.

Je možné jít navštívit přítele do hotelu?

Pravidla pro návštěvy v hotelech

Pravidla a postupy pro návštěvy v hotelech se liší v závislosti na konkrétním zařízení. Obvykle jsou pokoje rezervovány pro dva nebo tři hosty, ale mnoho hotelů účtuje příplatek za třetí osobu, což je spojeno s nutností poskytnout odpovídající pohodlí a služby. Kromě pravidel rezervace a platby si hotely také stanovují pravidla pro návštěvy. Nejčastěji je povolena krátkodobá návštěva v pokoji za předpokladu dodržování provozního řádu hotelu a dodržování nočního klidu. Doplňující informace: * Některé hotely zavádějí omezení počtu návštěvníků, kteří mohou navštívit pokoj za jeden den. * Doba návštěv může být omezena, zejména v noci. * Personál hotelu může požádat návštěvníky o předložení dokladu totožnosti nebo poskytnutí dalších informací. * V případě porušení pravidel návštěv může hotel požádat návštěvníka o opuštění prostor.

Scroll to Top