“Je možné změnit místo ve vlaku, pokud je jízdenka již zakoupena?”

Možnost změny místa v již zakoupeném železničním lístku

  • Varianta 1: Elektronický lístek
  • Změna data, místa, typu vagónu či osobních údajů v elektronickém lístku je možná pouze prostřednictvím jeho vrácení a následného zakoupení nového lístku.
  • Postup zahrnuje vrácení původního lístku a koupi nového s požadovanými údaji.
  • Varianta 2: Lístek s chybou
  • Oprava chyby v lístku probíhá vrácením původního a zakoupením nového lístku.

Důležité upozornění:

  • Změny v lístku je možné provést v pokladnách železničních stanic nebo prostřednictvím oficiálních webových stránek České dráhy (ČD) či jiného relevantního dopravce.
  • Při výměně lístku se účtuje poplatek. Výše poplatku závisí na dopravci a časovém horizontu před odjezdem.
  • Při vrácení lístku je cestujícímu vrácena jeho plná cena, snížená o poplatek za vrácení.
  • Při nákupu nového lístku je nutné uhradit jeho plnou cenu.
  • Výměna nebo vrácení lístku je možné nejpozději 12 hodin před odjezdem vlaku.

Doplňující informace:

  • Držitelé věrnostních karet mohou mít nárok na slevy na jízdné.
  • Podmínky pro bezplatnou přepravu osob s handicapem a dětí do 5 let se řídí platnými předpisy dopravce.
  • Dopravci často nabízejí různé slevy a akční nabídky na jízdenky.

Jak změnit místo v elektronickém lístku na vlak?

V případě potřeby změny místa v elektronickém lístku je možné tak učinit online přes internet.

Postup:

  • Přihlaste se do svého osobního účtu.
  • Přejděte do sekce „Aktuální lístky“ nebo obdobné.
  • Vyberte lístky, které chcete zrušit.
  • Klikněte na tlačítko „Vrátit“ nebo obdobné.
  • Potvrďte svůj výběr.

Po zrušení lístků můžete zakoupit nové s požadovaným místem.

Upozornění: Vrácení elektronických lístků může být spojeno s určitými poplatky, proto doporučujeme se před provedením této procedury pečlivě seznámit s podmínkami vrácení a výměny lístků.

Dále je třeba při vrácení elektronických lístků brát v úvahu časový faktor, jelikož čím blíže je datum odjezdu, tím vyšší mohou být poplatky.

Jak přeregistrovat lístek na jiné místo?

Přeregistrování elektronického lístku na vlak je možné zpravidla pouze v pokladně na nádraží, ze které vlak odjíždí, jak je uvedeno na lístku.

Je to možné pouze v případě, že na požadovaném vlaku jsou volná místa.

  • Postup přeregistrování zahrnuje předložení cestovního dokladu, platného osobního dokladu a v některých případech i platební karty, kterou byla provedena platba.
  • Přesun místa ve stejném typu vagónu se zpravidla provádí bez příplatku. V případě přechodu do vyšší třídy vozu se však může účtovat příplatek.
  • Při přeregistrování na pozdější vlak se rozdíl v ceně lístků kompenzuje, při přeregistrování na dřívější vlak cestující doplácí rozdíl.

Kolik stojí změna místa ve vlaku?

Výměna místa ve vlaku:

  • Najít dostupné místo může stát poplatek za manipulaci (výše se liší dle dopravce).
  • Rozdíl v ceně při přechodu na dražší místo.
  • U papírových lístků je výměna možná před odjezdem vlaku.

Je možné přesednout na jiné místo ve vlaku?

Možnost přesednutí na jiné místo ve vlaku: Pokud není možné poskytnout místo ve vagónu dle jízdního dokladu (lístku), dopravce je povinen poskytnout cestujícímu s jeho souhlasem místo v jiném vagónu, včetně vagónu vyšší kategorie, bez účtování příplatku. Doplňující informace: * Cestující nemá právo požadovat náhradu škody nebo vrácení ceny lístku v případě poskytnutí místa v jiném vagónu. * Dopravce musí učinit vše pro zajištění komfortního místa pro cestujícího v souladu s uvedenou třídou služby v lístku. * Pokud je vagón přeplněn, může se cestující obrátit na průvodčího nebo vedoucího vlaku pro vyřešení problému. * V případě sporů by se cestující měl obrátit na vedení železniční společnosti.

Je možné si vybrat místo po zakoupení jízdenky?

Výběr místa v letadle je možný jak v době nákupu jízdenky, tak při odbavení k letu.

Je důležité poznamenat, že ve většině případů je výběr místa placená služba.

Při odmítnutí výběru místa systém automaticky určí a přidělí místo, které nelze následně změnit.

Způsoby výběru místa:

  • Online registrace:
  • Vyberte a rezervujte si místa během online registrace k letu.
  • Služba může být dostupná 24 nebo 48 hodin před odletem.
  • Registrace na letišti:
  • Obraťte se na zástupce letecké společnosti u přepážky pro odbavení a požádejte o požadované místo.
  • Pokud jsou volná místa, budete mít možnost vybrat a rezervovat si zvolené místo.
  • Kontaktujte leteckou společnost:
  • Můžete se také spojit s leteckou společností a předem sdělit si přání ohledně místa v letadle.
  • To lze provést telefonicky, přes online chat nebo kontaktováním letecké společnosti prostřednictvím sociálních sítí.

V závislosti na letecké společnosti a zvoleném tarifu se cena za výběr místa může lišit.

Předem si ověřte informace o ceně a dostupnosti této služby u letecké společnosti nebo prostřednictvím online služeb.

Jak vyměnit lístky na vlak za jiná místa?

Výměna lístků na vlak:

  • Vytiskněte si elektronickou jízdenku nebo palubní lístek.
  • Přijďte do pokladny ČD na nádraží odjezdu s výtiskem a dokladem, na který byla jízdenka vystavena.
  • Vyměňte nebo vraťte jízdenku a zakupte novou.

Jak změnit místo ve vagónu ČD?

Chyba v místě ve vagónu?

Bohužel, již to nelze opravit.

  • Před platbou si důkladně zkontrolujte údaje.
  • Odpovědnost za chyby nese kupující.

Scroll to Top