Kolik volných dnů mají piloti?

Podle platných předpisů musí být pilotům po pracovní směně poskytnut 42hodinový odpočinek:

  • Dvě po sobě jdoucí noci
  • Šest po sobě jdoucích dnů

Je třeba poznamenat, že vzhledem k vysoké vytíženosti je tak náročná směna pro naše piloty velmi vzácná.

Jaký je pracovní rozvrh pilotů?

Norma pracovní doby pilotů (leteckého personálu)

V souladu s článkem 2.2.1 vnitrostátního zákoníku práce nesmí normální pracovní doba leteckého personálu, včetně pilotů, druhých pilotů, palubních inženýrů, palubních mechaniků, palubních radiooperátorů a palubních operátorů, překročit 36 hodin týdně. Pro palubní průvodčí je tato hodnota 40 hodin týdně.

Specifika regulace pracovní doby pilotů

  • Délka pracovní doby leteckého personálu se určuje od nástupu do práce a končí po podání letové zprávy.
  • Během provádění letu se do pracovní doby započítává celé období od převzetí letadla (vrtulníku) až po jeho předání po letu, včetně provádění předletové a poletové formality.
  • Předletový a poletové odpočinek se zajišťuje v rámci pracovní doby a do ní se nezapočítává.
  • V případě přestávek během pracovní doby, které se započítávají do pracovní doby, nesmí délka pracovní doby překročit 10 hodin.

Mohou piloti spát?

Pilotům je povolen řízený spánek během dlouhých letů, trvající přibližně 20 minut.

  • Spánek probíhá přímo v kokpitu.
  • To je přípustné u letů delších než 3 hodiny a provádí se v rámci stanovených bezpečnostních protokolů.

Kolik hodin měsíčně pracuje pilot?

Regulace pracovní doby pilotů v Rusku se provádí na základě nalétaných hodin:

  • Měsíční norma nalétaných hodin: nejvýše 90 hodin
  • Roční norma nalétaných hodin: nejvýše 900 hodin

Kromě toho jsou stanovena omezení délky směny pilota: nejvýše 12 hodin u denních letů a 11 hodin u nočních letů.

Tato omezení jsou vypracována s ohledem na požadavky na bezpečnost letů a ochranu zdraví pilotů. Stanoveny jsou také minimální doby odpočinku pro piloty po směně a normy nalétaných hodin za určité období. Nedodržení regulované pracovní doby a odpočinku může vést ke snížení bdělosti a schopnosti pilota plnit své povinnosti, což s sebou nese potenciální rizika pro bezpečnost letů.

Jaký je plat pilotů?

Podle informací poskytnutých odborovou organizací leteckého personálu je v současné době:

  • Velitelé vzdušných plavidel (KVS) v letecké společnosti „Rusko“ dostávají o něco více než 200 000 rublů.
  • Druzí piloti – od 120 000 do 130 000 rublů.

U palubních průvodčích je situace ještě složitější:

  • Příjmy začínajících zaměstnanců se snížily z 50 000 rublů na úroveň, která často nedosahuje minimální mzdy, a činí pouze 8500–10 000 rublů.

V jakém věku jdou piloti do důchodu?

Pracovní důchod pro dlouhodobé zaměstnance se pilotům přiznává:

  • Mužům – po dosažení 55 let za předpokladu nejméně 12 let a 6 měsíců přímé práce na řízení letového provozu.
  • Ženám – po dosažení 50 let za předpokladu nejméně 10 let práce na přímém řízení letů vzdušných plavidel.

Jaký je plat pilotů v Rusku?

Gusarov uvedl, že před pandemií dosahoval maximální plat instruktora pilotů ve velkých ruských leteckých společnostech až 650 tisíc rublů měsíčně. Průměrný plat velitele vzdušného plavidla přitom činil asi 450–500 tisíc a druhého pilota 300 tisíc.

Kolikrát denně létají piloti?

Piloti provádějící dálkové lety skutečně provádějí pouze jeden, případně dva lety denně, zatímco ti, kteří provádějí krátké lety, mohou provádět až 4–5 letů denně.

Co dělají piloti během letu?

Velitel posádky musí řídit letadlo během stoupání, klesání a přiblížení k přistání. Během letu musí sledovat, jak pracují motory, co ukazují přístroje a po jaké trajektorii se letadlo pohybuje. V menších letadlech obvykle pracují dva piloti – velitel a jeho pomocník.

Proč se nelze spát při vzletu?

Udržení bdělosti před vzletem je nezbytně důležité pro minimalizaci rizika barické poruchy ucha.

Tento stav vzniká, když rozdíl tlaku uvnitř a vně ucha vede k poškození sluchového orgánu.

Bdělost umožňuje provádět vědomé polykací pohyby, které vyrovnávají tlak v uších.

Jaký je plat pilotů Aeroflotu?

Pro srovnání: průměrný plat pilotů v Aeroflotu je 400 tisíc rublů. V dobrých časech až 500–600 tisíc rublů.

Kolik dostane pilot za jeden let?

Podle leteckého experta dostává pilot v současnosti průměrně 360–400 tisíc. „Plat v zahraničních leteckých společnostech je vyšší – 15–20 tisíc dolarů. Obzvláště vysoké platy jsou v regionech, kde je nedostatek pilotů, což se například před několika lety stalo v Asii,“ uvedl Gusarov.

Scroll to Top